GÓRY STOŁOWE // FED BY WILD

W zamierzeniu plan był prosty jak poziomica: przylatuję, spotykamy się, pakujemy i jedziemy w Góry Stołowe sprawdzić wydolność sprzętu czyli typowy bikepackingowy zimowy trip na grubasach z noclegiem poza cywilizacją.

Podczas tego spontanicznego nieplanowania okazało się, że w Karłowie w woj. Dolnośląskim ekipa zapaleńców organizuje pierwsze w kraju, nieoficjalne Mistrzostwa Polski w grubym kolarstwie zimowym: FatBike Race. Idealnie! My na grubasach, oni na grubasach, oj tłuszcz będzie płynął po stokach Stołowych.

Plan na sobotę był taki: dojeżdżamy do Karłowa, pakujemy szpej na rowery i ciśniemy w góry testować nowy sprzęt podczas biwaku w fajnym miejscu. Rano w niedzielę szybki wycof i zjazd na wyścig.

Do Karłowa dotarliśmy późnym wieczorem, w okolicach północy dojechaliśmy pod błędne skały i po szybkim rozpoznaniu musieliśmy lekko dostosować nasze Farley’e do dalszej drogi…

Jedzenie…. geniusz makaron od Lyo Food i suszona wołowina z polskiej “stadniny” z Ostrzeszowa.

Widok na nasz tymczasowy dach nad głową i Seba kontemplujący kompresję śpiwora.

No i jazda… nie będę się tym razem – a bardzo bym chciał – rozpisywał jak magiczne i niesamowite jest to miejsce, zdjęcia mówią same za siebie.

Łapanie „flow’a” tylko dla cierpliwych i wytrawnych, innymi słowy: umiejętności odpłacają się tutaj podwójnie.

Obłędne błędne skały zostały za nami, miejscówka nieziemska i z pewnością warta kilku rys i przetarć które po sobie zostawiła na naszych ramach i kurtkach. Przed nami otwarła się kolejna niesamowita kraina bajkowej zimy. biały Mordor – złośliwy i nieobliczalny.

Po kluczeniu pomiędzy obłędnymi błędnymi skałami fantastycznie jest znowu przejechać dłuższy kawałek w ciągu…

Rzutem na taśmę w ostatnim momencie udało załapać na fotkę przed rozbiórką mety. Tak zakończyła się nasza pierwsza wspólna bikepackingowa przygoda, co prawda nie udało nam się dotrzeć na wyściga i upiec 2 pieczeni przy jednym ogniu ale co przeżyliśmy w górach to nasze!!!